Wednesday, December 23, 2009

Persepsi dan gambaran salah mengenai tingkat empat perlu dikikis

Melabelkan Datuk HJ Ahmad Zaki sebagai budak tingkat empat hanya menyambung kesenimbungan isu kritikan Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi seperti juga jambatan bengkok,Proton,AP dan MV Agusta.

Mereka di Tingkat Empat atau sebenarnya Aras Empat bangunan Perdana Putra yang duduknya setingkat di bawah pejabat Perdana Menteri di situ yang digambarkan sebagai tukang catur dalam segala macam urusan kerajaan.Persepsi ini sebenarnya , perlu diperbetulkan kerana apa yang dikatakan sebagai budak tingkat empat hanyalah label untuk melemahkan kerajaan kepimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi oleh Tun Mahathir Mohamad dan juga bloggers upahan beliau. Gambaran yang digembar gemburkan sebagai Tingkat Empat sebenarnya adalah lebih sudu dari kuah dan gambaran yang diberikan oleh konco Tun Mahathir dan Tun sendiri sebenarnya tidak tepat,

Memang benar Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin pernah menjadi penghuni di tingkat empat ketika beliau menjadi Timbalan Ketua Setiausaha Sulit di pejabat Perdana Menteri dulu.Berikutan desas desus mengenai isu Tingkat Empat timbul prasangka pasti pejabat-pejabat di tingkat berkenaan menjadi sarang ‘budak-budak Khairy’.Sebenarnya dua pegawai prominent yang berpejabat di situ ialah Ahmad Zaki Zahid selaku Ketua Unit Dasar pejabat Perdana Menteri dan Kamal Khalid yang mengetuai Unit Komunikasi.

Oleh kerana pada masa itu Tun marah kepada Khairy dan Datuk Ahmad Zaki adalah kawan baik kepada Khairy dan mereka pula bekerja dengan mantan Perdana Menteri di tingkat empat. Sebenarnya di tingkat empat inilah berlangsung mesyuarat jemaah menteri dan lain- lain dan di sinilah banyak keputusan yang diputuskan oleh jemaah kabinet . Di tingkat empat ini juga terdapat 15 orang pegawai pejabat Perdana menteri bertugas di aras berkenaan. Selain Datuk Zaki selaku Ketua Unit Dasar pejabat Perdana Menteri dan Kamal Khalid yang mengetuai Unit Komunikasi. Label yang diberikan oleh Tun Mahathir kepada tingkat empat sebagai sarang penuntut Universiti Oxford dan Cambridge sebenarnya tidak benar kerana Datuk Ahmad Zaki sendiri adalah penuntut dari Universiti Bristol.

Sehingga hari ini bloggers Tun Mahathir Mohamad menganggap budak-budak yang bekerja di tingkat empat adalah musuh mereka. Mereka sebenarnya tidak pernah bermusuh dengan sesiapa juga dan hanya menjalankan tugas mereka sebagai Pegawai di Pejabat Perdana Menteri. Mereka telah melakukan tugas mereka sebagai pekerja yang baik dan mereka seharusnya tidak di musuhi. Namun sukar untuk sesiapa sahaja untuk menghalang sesiapa juga mempunyai prasangka buruk kepada mereka dan mereka juga tidak boleh memaksa semua orang suka kepada mereka. Mereka kini terpaksa menerima semua serangan yang ditujukan kepada mereka dan mereka percaya bahawa perkara ini akan selesai setelah penyerang mereka menyedari hakikat sebenar siapa mereka dari tingkat empat ini. Oleh itu tanggapan atau prasangka buruk ini sama sekali TIDAK BENAR!!!

Lagi berita mengenai Tingkat Empat



No comments: