Sunday, December 13, 2009

Bila Bloggers mendabik dada !!

Bila bloggers bersayap dan terbang tinggi mendongak langit dan mendabik dada kerana kononnya berjaya menukar kepimpinan lalu kini bongkak dan angkuh . Berikan saja apa yang mereka mahu dan jika sekiranya kemahuan mereka tidak dipenuhi nescaya kamu akan menerima nasib yang sama seperti apa yang diterima oleh kepimpinan dahulu.

Kami tidak suka pada si polan itu , kami tidak mahu si polan ini , kami tidak berkenan dengan si polan itu . selaku kepimpinan , selaku orang kuat GLC selaku orang yang berpengaruh, kami ikut apa yang kami mahu atau kami akan jatuhkan kamu. Kerja kami menghasut rakyat, kerja kami mempengaruhi mereka. Kami lebih bersuara dari kamu, hanya kamu tidak tahu memanfaatkan kemudahan yang ada ini.

Kamu mesti mendengar suara kami sebab suara kami dibaca oleh ratusan ribu pembaca, tipu kami lebih berkesan kerana tipu di internat nampak macam real, tambahan kami yang lebih pandai selok belok penguasaan media ini. PRU13 nanti, internet akan memainkan peranan yang penting dan internet adalah bahan kempen yang paling popular. Berceramah adalah cara lama.

Datuk Ahmad Zaki adalah mangsa terbaru permainan dan kuasa bloggers. Datuk Ahmad Zaki seorang pemimpin muda UMNO yang berjaya menjadi top 10 dalam pemilihan Exco Pemuda UMNO Malaysia (yang kini menerajui Biro Antarabangsa Pemuda UMNO), menjadi mangsa dendam bloggers Tun Mahathir Mohammad (kata saya bloggers) hanya kerana Datuk Ahmad Zaki adalah bekas Pegawai Khas Mantan Perdana Menteri Malaysia-Tun Abdullah.

Datuk Ahmad Zaki Zahid memenangi kerusi Exco Pemuda UMNO Malaysia atas usaha beliau sendiri yang mana kita boleh katakan itulah buktinya UMNO dan Pemuda boleh menerima Datuk Ahmad Zaki Zahid. Masalah Datuk Ahmad Zaki adalah perasaan dendam bloggers yang dahulunya merupakan hard core yang menyokong Tun dan menentang kerajaan.

Mereka inilah yang sebenarnya berdendam dengan Datuk Ahmad Zaki . Hanya mereka (dua atu tiga kerat) penyokong fanatik Tun Mahathir. Yang hairannya jemaah kepimpinan MRCB jadi takut dan jelas bloggers telah menguasai MRCB di mana keputusan melantik CEO MRCB diputuskan oleh suara bloggers. Ini sungguh memalukan!! Hanya kerana suara beberapa kerat bloggers, Datuk Ahmad Zaki tidak dilantik sebagai CEO MRCB. Bunyinya akan pelik, tetapi itulah realitinya......

Penguasaan bloggers seperti ini perlu dibasmi!! Sekiranya mereka boleh menentang kerajaan kelmarin, tidak mustahil mereka juga boleh menentang kerajaan hari ini dan jika sekiranya kehendak mereka tidak dituruti, tidak mustahil mereka juga akan menjadi musuh besar kepada Perdana Menteri dan Kerajaan.

Rocky Bru, Zakhir (Big Dog) dan macai mereka yang fotostat berita untuk disebar di blognya adalah diantara mereka yang akan menentang Perdana Menteri jika kemahuan mereka tidak dituruti. Contohnya, baru-baru ini belum pun DS Najib melantik Khairy Jamaluddin sebagai Menteri atau Timbalan Menteri, mereka sudah mengugut untuk meninggalkan UMNO dan menentang kepimpinan Datuk Seri Najib jika Khairy dilantik sebagai Menteri mahupun Timbalan Menteri.

Siapa mereka yang mahu menguasai kepimpinan Kerajaan Malaysia? Harap dapatlah sekiranya DS Najib memikirkan semasak-masaknya kerana mereka ini semua perlu diajar. Jika tidak mereka pula akan naik tocang dan mendabik dada konon nya DS Najib, selaku Perdana Menteri kini bagai lembu ditarik hidung. Mereka akan mengugut jika DS enggan memenuhi kehendak mereka. Just forget about them Datuk Seri!!!

No comments: