Monday, November 30, 2009

Ahmad Zaki Tiada Kuasa Dalam NST dan Tidak Boleh Membuat Keputusan Untuk PM

Ahmad Zaki Zahid hanyalah seorang pengantara yang memantau perjalanan mesyuarat tentang apa juga cadangan untuk dihantar bagi mendapatkan pertimbangan dari Perdana Menteri. Ahmad Zaki Zahid bukan lah orang yang mampu untuk membuat keputusan kerana keputusan adalah atas pertimbangan Perdana Menteri. Jika ada yang salah mengerti dan mungkin sengaja menyalah erti kan kerana mahu menutup kelemahan sendiri, adalah tidak wajar untuk menunding jari menyalahkan Ahmad Zaki atas keputusan orang lain.

Rocky Bru menyalahkan Ahmad Zaki kerana ditekan oleh Kalimullah. Itu sebenarnya adalah keputusan Kalimulah setelah mengambil alih kepimpinan NST. Ianya langsung tidak membabitkan Ahmad Zaki di atas musnahnya kerjaya Rocky ketika itu.

Sebarang keputusan membangunkan koridor bukanlah keputusan Ahmad Zaki ianya adalah merupakan keputusan Perdana Menteri. Siapa Ahmad Zaki untuk membuat keputusan yang membabitkan perancangan ekonomi kerajaan jika tidak PM dan TPM sahaja yang boleh melakukan nya.

Bagi mereka yang tidak mendapat keuntungan dan tidak berpuas hati dengan kepimpinan Pak Lah, Ahmad Zaki adalah merupakan tempat mereka melepaskan geram salain dari Khairy Jamaluddin.

No comments: